Hej hopp!
 
Har inte så mycket på agendan idag, utöver städning av golv, PW med Viggo och sedan hårklippning med Mimmi, så tänkte försöka ta min tid att blögga lite!
 
Hänt massa kul under augusti månad!
 
x Har äntligen flyttat hemifrån! Dock innebär flytten egentligen bara att jag flyttat in i pappas lägenhet, och pappa flyttar hem till sin flickvän. Det kanske kan uppfattas som osjälvständigt på något vis, men jag försöker bara vara smart. Här erbjuds jag världens finaste lägenhet mitt i Vasastan till en väldigt låg hyra som dessutom under min studietid kommer att vara rörlig. Vissa månader kanske jag kan betala lite mer, vissa månader kommer jag vara tvungen att betala lite mindre, och det är verkligen helt okej för pappa. Min fina bästa pappa! Så det känns väldigt skönt! Har inte haft mina kläder samlade på ett och samma ställe sen jag var typ 9år, så det är en helt sjuuuuk känsla för mig! Viggo trivs han med, han är ju van att hänga här så det är nemas problemas. 
 
x I början på augusti anordnade Nicole en helt magisk överraskningsfest för världens bästa Sara! Sara förväntade sig en vinkväll med Nicole, Malin och mig, men möttes i dörren av hela vårat tjejgäng (minus Kim). Hela ögonblicket finns filmat och upplagt på facebook, jag ler så stooort varje gång jag kollar på filmen!♥ Sara fick även med sig massa fina presenter från oss, och jag vet att hon uppskattade det hela väldigt mycket! Detta var en process som planerats i ungefär en månad, så vi var väldigt spända och pirriga när hon kom hihi!
 
x Den här senaste helgen spenderade Kim, Bella och jag ute på Torö! Megamys! Var framme vid Kims landställe runt kl15. Det är en underbar känsla att släppa lös hundarna och bara stå och titta på dom när dom springer runt runt runt och jagar varandra! Världens finaste bebisar♥ Efter att ha fått väskor på plats i lilla huset hoppade vi rätt ned i poolen på en gång. Lite kallt var det allt, men ned i vattnet kom vi alla tre! Lite senare på kvällen åt vi potatisgratäng med fläskfilé (Bella åt quorn) och sallad, lyxigt värre! Efter maten gick vi ut på blåbärsplockning som slutade med att vi gick lite halvt vilse hehe, och hamnade ute vid mitt landställe! Otippat med mysigt! Tog en kopp kaffe med pappa, Ewa och Sebbe och sedan hann vi hem precis innan det hann bli becksvart ute. Avslutade kvällen med att äta lite blåbärspaj á la Elin och kolla på Geordie Shore! 
 
Lördagen startades med en morgonprommis med Bella, Miggo och mig. Så skönt att starta dagen med att promenera tycker jag. Kim sussade nån timma till och sedan åt vi frukost till Disney Channel. Då det regnade ganska mycket ute passade vi på att baka bullar haha! Mums mums mums! Regnet lättade lite framåt eftermiddagen och då gick vi allihopa ut på en långprommis. Vi hittade en "Till salu" skylt, som ledde oss in på en lång väg tills vi kom till ett vackert hus vid vattnet. Tänk va mysigt att ha ett landställe ihop med ett gäng kompisar!♥ Efter långprommis lagade vi kotlett (quorn för Bella), sallad, hasselbackspotatis, majskolvar, vitlöksbröd, bearneisesås och tzatsiki! Haha SVULLMIDDAG! Gott blev det minst sagt! Vi tog oss ut på en liten eftermaten-prommis för att smälta matkoman, och sedan gosade vi ned oss i tv-rummet framför Black Swan. Den är verkligen sjukt bra! Påbörjade att kolla Shutter Island, men hamnade i slutändan på The Valleys hehe! 
 
Sammanfattningsvis en helt underbar helg på Torö! 
 
x Jag sökte för andra året i rad marknadskommunikation och IT på SU, och blev för andra året i rad reserv. Det har varit så otroligt tungt och kämpigt för mig. Har känt mig som en riktig misslyckad nolla helt ärligt. Det lilla lilla ljuset i tunneln kom då jag blev antagen till mitt tredjehandsval Informatörsprogrammet på SH.Tänkte länge att jag skulle tacka nej, men kände sedan i slutändan att jag inte kan tacka nej när jag väl blivit antagen. Var på upprop igår, gick med ganska dystra steg till uppropssalen men min mörka energi byttes snabbt ut till en enorm glädje! 33st antagna elever, och över 20st(!!) reserver på plats. Började redan då känna en viss tacksamhet, tänk vad ledsna alla de reserverna som inte kom in måste ha blivit. Sedan kom det bästa av allt: Informatörsprogrammet byter namn till Kommunikatörsprogrammet!!! ÅH VILKEN GLÄDJE! Själva utbildningen i sig förändras inte märkbart, men det yttre blir så extremt mycket mer attraktivt när det är dags att gå ut i arbetslivet och använda min utbildning som merit. Fyfan va kul!! Hann träffa två lärare som verkade jättebra, och själva klassen verkar också vara riktigt mysig! 33st elever väldigt blandat tjejer ochh killar. Åh så roligt allt känns!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0