Idag har jag och Kim varit med Stadsmissionen och kändiskockarna Karl Ljung, ♥Christian Hellberg♥ och Niklas Ekstedt som i samarbete med Stureplansgruppen haft soppkök på Stureplan. Allting har bekostats av Stureplansgrupppen, så Stadsmissionen har inte haft några uttäkter, bara fått intäkter på detta evenemang. Jättebra idé, tycker jag! Kockarna har alltså lagat en fruktansvärt god jordärtkockssoppa med trattkantareller, sidofläsk samt basilika som de har delat ut gratis, och gästerna har då fått välja att ge ett bidrag till Stadsmissionen, om de vill. Folk har varit väldigt generösa idag, och vi fick in bra med pengar, så det känns ju riktigt roligt!

Bild stulen från Kim
 


Vi var klara med inslamlingen runt kl 15. Vi mötte upp pappsen, gick runt en sväng i nya gallerian Mood, köpte juice/smoothies av Andreas Wilson (mmmmmmmhhh♥) och chillade lite. Efter att ha sagt hejdå till Kim gick jag och pappa till Scandic Grand Central och tog en liten fika. Supermys!

Nu är jag hemma och funderar på kvällen. Det lutar nog åt en lugn hemmakväll faktiskt! Kolla lite Blue Mountain State och äta fincrisp med philadelphiaost, rödlök och rom. Jag är förevigt tacksam till Idas mor som introducerade denna delikatess kallad "ostbomb" för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0