En bok som jag verkligen önskar att jag hade ork att ta mig igenom är "Wuthering Heights". Såg för några år sedan en filmatisering från typ stenåldern som gav en såndär känsla i hela kroppen. Rysningar. Hjärtekross. Tragisk men samtidigt en väldigt vacker kärlekshistoria. Fattig kille vill ha rik tjej. Påminner tills en viss pytteliten del om "Greven av Monte Cristo", men det är fortfarande två helt olika stories. Iallafall! Önskar som sagt att jag hade ork till att läsa boken, den är nog helt fantastisk. Har den hemma faktiskt, köpte den i ett skolsammanhang, men språket är på väldigt hög nivå så det krävs full fokus, och det har jag inte just nu. En annan gång får det bli!

  

Kommentarer
Postat av: Kimonoh

vi kan ha bokklubb, har också den hemma och vill läsa den men hatar klassiska böcker xD

2011-09-05 @ 22:56:02
URL: http://kimonohs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0