JAG ÄLSKAR BARCELONA! Vilken jävla bra stad!! Alla kriterier för min drömsemester finns att hitta i Barca. Det är sol, sandstrand, sjuuuukt mycket och BRA shopping, fruktansvärt god och varierande mat samt ett nattliv som heter duga! Åh vad jag mår bra efter den här weekendresan! Ska sammanfatta resan lite kort, för min egen del!


Torsdag: Upp i gryningen och hoppa på planet kl 06.40. Landade i Barcelona runt kl 10, dumpade väskorna på vårat väldigt fina hotell och sedan gav vi oss ut på stan. Barcelona är stort, men ändå tillräckligt litet för att man kan ta sig runt till fots. Ganska likt Stockholms innerstad i storlek skulle jag säga! Så vi promenerade runt i staden i 5h (!!!), och sedan gick vi till hotellet med fotvärk. Helt klar en underbar promenad iaf, staden är så vacker! Fylld med statyer och annorlunda konstverk. 

Min sötiskusin Melina! Alla trodde att vi var systrar  :)



Dom städar gatorna hela tiden kring huvudgatan La Rambla, så området där är väldigt fint. Vi mötte upp min andra snygga kusin Rebecka som har varit på språkresa i Barca i 3 veckor, den lyxungen! Vi gick och åt Tapas på en restaurang senare på kvällen, stört god mat. Jag gillar tapas, man beställer in lite allt möjligt och sen kan man dela. Efter Tapasen så tog vi en drink på den mysigaste lilla baren! Ett hål i väggen typ. Alla bartenders var finklädda, och "todos los beber son unique". Dom utgår inte från recept eller centilitermått, dom bara improviserar alla drinkar utifrån vad man önskar. Jag önskade en med passionsfrukt, den var fucking awsome.




Fredag: Dan före dopparedan! Alltså, dagen före mammas birthday. Vi bestämde oss för att fira hennes födelsedag på fredagen, eftersom vi skulle åka hem så tidigt på söndagen. På förmiddagen promenerade vi till La Sagrada Famiglia, en katedral som började byggas under 1800-talet, men som inte är färdig än. Den beräknas vara klar om 15år. Man ba men QUUEEE?? Det var häftigt att se iaf! Cool byggnad.


Notera JULGRANEN mellan tornen hahaha! Knasiga spanjakker.
 


Efter den promenaden (Gullmars till Gamla stan typ) så delade vi upp oss lite. Jag, Kristin, Becka, Melina och Beckas två kompisar åkte med el metro till ett köpcentrum, och där fanns FORVER 21!!!! Varför hade ingen förvarnat mig??? Då hade jag tagit med dubbelt så mycket pengar kan jag säga!!! Jag hörde änglakören när jag gick in i butiken alltså. Haaaaaaaaaaa.





Efter ett par timmar i shoppingcentrumet åkte vi tillbaka till hotellet och fixade oss inför kvällen. Vi åt födelsdagsmiddag på Carpe Diem Lounge Club, vilken är en av Barclonas finaste nattklubbar. Maten var helt gudomlig, och inte dyrt alls! Vi var 8 personer som åt förrätt, varmrätt, efterätt, drack två flaskor vin och en flaska cava, för ca 500kr per person. Med tanke på all mängd mat, kvalitén, servicen och miljön så är det helt sinnesjukt billigt! Under middagen fick vi massage av några värdinnor, vi blev underhållna av husets trollklarl som var helt sjuk i huvudet alltså. Först gjorde han lite korttrick, men sen blev det riktigt imponerande. Han bad Victor tänka på ett kort, och så hamnade det kortet i hans innerficka. Han lyckades ta Victors klocka och sätta på den på sin egen handled. ASSÅ HUUUR??? Alla var i chock, det gick så jävla fort. Riktigt häftigt!





Efter maten gick vi in och tog drinkar i den supermysiga baren. När klockan slog 01.00 typ så förvandlades hela stället som i ett trollslag. Alla bord plockades bort, partymusiken sattes igång och så var det fest! Från ingenstans kom massa utklädda människor också, och hela stämningen var verkligen magisk! Inredningen är Buddha-mystisk-mörkt-mysigt-inspirerad, det var verkligen superhäftigt!




Vi dansade och skålade hela natten. När klockan närmade sig 04.00 så följde vi med en bartender till klubben brevid, Opium. Opium är jättepopulär hos spanjakkerna, och det var låååång kö. Men vi gick förbi kön och gick in gratis, Hagman-style! Väl därinne fixade Victor in oss i VIP:en också. Hagmans for president! Vi hade en toppenkväll som slutade 06.00, mamma var så nöjd med sitt 50-års firande♥ Inte alla som klubbar i Bercelona med sin mamma till kl 06.00 på hennes 50års dag! :)



Lördag: Alla gick och åt frukost runt 09.30. INTE JAG, haha. Jag sov till kl 11, och sen hade jag solglasögon på mig hela dagen. Haha! Lite sliten! Fattar inte hur morsan och Victor kunde vara så pigga! När klockan närmade sig 12 begav vi oss ut på stan. Vi delade upp oss lite igen, Melina och Kerstin gick på en shoppingrunda medan mamma, Victor, Kristin, Lelle och jag åkte till en stor fotbollsarena. Det var mäktigt! 100.000 som rymms i den arenan. Jag kopplade direkt till Hovet/Globen och försäljningssiffror. "Idag är det bara 50.000 i publiken, hur många korvpaket ska jag lägga i och hur mycket öl ska jag hämta?". Haha!

 


Efter det gick vi en shoppingsväng på La Rambla. jag har köpt massvis med fina halsband, och en superfin väska som är min nya bebis. Oavsett vad man har för smak i smycken och kläder så hittar man något i Barcelona! ALLA typer av butiker finns! Märkesgrejer, rockiga saker, mycket japanska småbutiker, glittrigt, färgglatt, stort och litet. Allt finns! Senare på kvällen tog vi middag på en lite finare tapasrestaurang, och det var så himla gott!

Mamma och Victor ville verkligen ha efterätt, men de var så mätta att de delade på en pytteliten chokladbakelse












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0