Helt sjukt vad tiden går fort på Balubakontoret. Eller kontor och kontor, vi är mest ute på fält hela dagarna. Så mycket att fixa inför en inspelning!! Jag är "anställd" av projektledaren för SVTs sommarsatsning Sommarkväll. Projektledaren tillhör dock Baluba, som i sin tur anställts av SVT för att producera Sommarkväll. Min titel kan kallas Praktiserande Projektledarassistent eller Praktiserande Scripta. Jag jobbar nära med en till praktikant (som dock är över 30år och megaerfaren av branschen) och med projektledarassistenten. Jag är alltså "fresh meat" bland alla veteraner, och jag är som ett barn i en godisbutik. Njuter av varenda sekund! Hursom, vi är tre sjukt effektiva brudar! Vi har ansvar tillsammans med projektledaren att se till att rekvisita och saker som behövs omkring inspelningen ordnas. Se till att alla nödvändigheter som behövs inför inspelningen finns. Åker runt i våran stora bil och är ascoola. Åker på ärenden hit och dit. Finns lite sekretessgrejer med den här praktiken då en del offentliga namn är inblandade, så kommer inte skriva så mycket mer om vad som händer här i blogkken. MEN, vill bara slutligen, återigen, uttrycka hur glaaaad jag äääär över att ha fått den här chansen! Så himla roligt!


I den här ca 10kvm stora (läs:pyttepyttelilla) containern har vi lyckats få in ett stoooort utekök, 70 stolar, 70 filtar, 5 ej monterade trädgårdsstolar, ett omonterat bord, tre omonterade rullbord, ett omonterad avlastningsbord, två omonterade partytält. Kartongerna är stoora.
Riktig Tetris-utmaning!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0