När jag är på rätt humör så är jag en mästerkock. Igår var en sådan dag! Först hängde jag och pappa lite på hans jobb, och sedan promenerade vi i stan. Hämtade ut min klocka!♥♥ Den är så fin, jag vill aldrig ta av mig den!


När jag öppnade asken på julafton hade pappa och urmakaren klippt ut en liten bild på klockan. Lite gulligt!



Vi tog en sväng ned i himmelriket (Hötorgshallarna). Gick därifrån med lamracks, ost, oliver, och grunden till en rotfrukstgratäng med chevré i. Hoppla hoppla! Jag förväntade mig att vi skulle behöva tillaga lammet i en timma, men det hela gick på mindre än 30min! Stekte sidorna i smör så att de fick en ljus yta, sedan in i ugnen tills köttets tempratur blir mellan 65-70 grader.

Ett glas Amarone till detta. Mmmm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0