Blev stoppad av en SL kontrollant idag på Rådmansgatan. Visade lugnt och sansat upp mitt kort, jag hade ju inte plankat lixom.

-Reducerat pris... säger kontrollanten
-Ja.. säger jag
-Legitimation tack...

Där kom paniken. Hade ju inge jävla leg med mig. Har nästan aldrig det, eftersom jag bara har mitt pass. Förklarar snällt att jag inte har det men att mitt CSN-kort kan bekfräfta min ålder. Då blir tanten skitarg. Fan kunde hon inte bara nöja sig med att jag hade ett busskort? Nej jag hade inte plankat, jag har ett busskort, låt mig gå. Nej då ska hon börja krångla om jag har SNOTT busskortet. Herregud alltså.

Så säger hon till mig efter att ha synat mig att jag inte är 19år. Blir helt chockad. Är jag visst det jävla kärring, ville jag svara, men det gjorde jag inte utan sa snällt att "jo jag är 19år".

-Det är böter på 1400 om det här inte är ditt kort... säger kontrollanten medan hon söker i sin lilla apparat efter mitt personnummer. Vilken jäkla surkärring. Så får hon fram mitt namn och ber mig säga address och postnr. Jag som är nyinflyttad på Döbelnsgatan lixom, har ingen koll på mitt postnr. Men jag chansade på att det var likadant som pappas och det var det så då fick jag gå.

När jag gick därifrån så gav henne ett mentalt fuck you. Det kändes bra.
Btw, nu räcker det verkligen med att släpa runt på mitt pass. På fredag beställer jag leg.


Kommentarer
Postat av: Stina

vilken jävla lirare!!! :O

2010-09-28 @ 19:01:51
URL: http://poehls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0