Skriver ni dagbok? Det gör jag. Har gjort sedan lååångt tillbaka. Har två dagböcker som är färdigskrivna från högstadiet. Då skrev jag verkligen varje dag! I 6an och 7an handlar det flesta inläggen om vad jag gjorde i stallet den dagen, haha. Andra inlägg är helt kärlekstramsiga och handlar om hur "jag tror han-snygga-killen tittade på mig idag", eller "idag hälsade snygga-killen på mig!". Kärlek i högstadiet var ju typ det, ögonkontakt, en hälsning, en puss. Sen i 8an och 9an så blev det ju lite mer avancerat, och allt sånt har jag detaljerat beskrivet i mina dagböcker. Första kyssen, även första fyllan, första cigaretten och verkligen ALLT sånt. Allt finns med i mina dagböcker, nedskrivet med mina egna ord. Inte intressant överhuvudtaget för andra, men för mig så var det min värld.

Jag har en dagbok nu också, men den skriver jag inte lika flitigt i. En sak jag aldrig gör dock är att gå tillbaka och läsa gamla texter, inte förens hela boken är slutskriven. Har kanske 40 sidor kvar på min nuvarande dagbok, och den har jag haft sen halva 1an tills nu. Hela gymnasietiden! Önskar att jag hade skrivit lika detaljerat som i högstadiet, men det är någorlunda mycket iaf. Ska bli askul att läsa den! Jag har skrivit om massa spännande saker i den, skrivit på fyllan har jag gjort också haha. Vad jag tyckte om klassen i början till att vi tog studenten. Lång resa. 

Det är skönt att bara ordbajsa. Ut med allt. Behöver inte vara sammanhängande osv, bara bajsa ut alla känslor. Riktigt stimulerande för sinnet faktiskt. Ger ett lugn.


Kommentarer
Postat av: Kim

jag har haft samma dagbok sen sexan, för jag lyckas aldrig skriva klart den, och nu är den dessutom försvunnen (tror wille har tagit den). Önskar att jag kunde skriva dagbok, men jag bloggar istället

2010-12-30 @ 11:24:12
URL: http://eclecticwords.blogg.se/
Postat av: Sara

<3

2010-12-30 @ 13:01:12
URL: http://svisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0