Bra dag på cafét igår, inte så mycket att göra. Sista dagen faktiskt! Efter tre år känns det riktigt skönt att lämna det bakom mig och börja gå på nya stigar. Såg dock att jag var uppskriven på massa jobb i Augusti, någon har tydligen slarvat med schemat. Men men, får lösa det på måndag!

Efter jobbet var det raka vägen hem och fixa sig lite, och sen mot fest ute i Huddinge. Hockeyhunks så långt ögat kunde nå hoho. Hade en riktigt trevlig kväll! Det blev sig ett dopp i poolen också! Blev dock iputtad, det var inte så skoj. Blött hår buuhuuuu! Men vi löste våra grejer med en hårfön sen så det var luuuugnt. Festade där till typ kl3, sen drog alla vi till White Room, och sen drog jag, Jenny och några boys TILLBAKA till Huddinge haha. Har lixom 15min hem från White, ändå följde jag med på efterfest på andra sidan jordklotet haha. Jaja, hade en väldigt trevlig efterfest så det var ju bra det! Jag och Jenny fick skjuts hem imorse av värden, det var mycket snällt!

Idag har jag bara myst med mammsen, ätit pizza o sådär. Längtar efter att få sova. Imorrn blir det jobb, och sen födelsedagsfest! Skepp o hoj!♥

Kunde varit med Denise och Petra på på Värmdö med massa hunkar och "badat, bastat och krökat" som de så fint beskrev kvällen, men NEJ. Alla vi tre ska jobba imorrn. Inte okej! Fick jag välja själv skulle jag ha velat stått hela dagen i solskenet på Kallis med brudarna och druckit rosse. Jaja. Får helt enkelt längta tills nästa sommar, och längta till imorgon! Imorgon blir det feeeezt! Det ska bli riktigt roligt känner jag!! Blir till att skynda hem från jobbet och fixa iordning sig. Det fixar sig!

Måste planera lite inför måndagen också, för då blir det också feeezt! Fast nyktert för min del, ska jobba dagen efter. Hursom! Kim, Ivar, Unni och Jesper fyller alla år i samma vända och ska ha megafekke tillsammans! Först blir det middag hos Ivar, och sedan är Skeppsbar abbonerat om jag förstått det rätt. Värsta bra måndagen! Kim ska tydligen dricka alkohol, så jag blir ensam nykterist. Spännande haha!

Vår sista dag på Kallis! ♥

Trivs verkligen på kontoret! Jag och tanterna. Vi dricker kaffe tre gånger om dagen, pratar om hästar och favoritgodis. Så mysigt!

Pappa är på semester, så jag har tagit över hans kontor. Jag är därmed TYP ekonomichef! Mjehehe

Jag förbereder inför årsredovisningen, skriver in siffror (pengar) i Excell och dubbelcheckar så att allt stämmer! Det är roligare än vad det låter, haha. Men ibland är matematiken fan helt oförståelig. Tydligt när man räknar budget så ska man avrunda vissa tal, vilket Excell gör automatisk. Kolla exemplet under lixom!! I said to myself WTF

Igår var jag och mamma på skansen! Hur mysigt som helst!! Björnisarna var så jäkla söta, låg och sov på varandra i ett led ♥♥

Gud, mitt huvud bara snurrar just nu. Är tillbaka på ekonomikontoret en sväng och registrerar fakturor. Satan va trött i skallen man blir! Men det är bra cash, 9-17 i två veckor. Jobbar mitt sista pass i cafét på lördag också. Bitterljuvt, men mest ljuvt faktiskt.

Kan ha blandat ihop några dagar haha. Men som sagt är detta mer för min egen skull så att man ska komma ihåg vad vi gjort för skojsigt! =)

Lördag.
Enchilladas kväll med Nicole, Goffe och Ogge. Mys!! Sov hos Nicole.
Söndag. Träffade Denise o Petra på bussen in mot stan, lite otippat men mycket trevligt! :) Gick runt på stan, och sedan bar det hemmåt för tvätt. Sov hos D&P♥
Måndag. Åkte iväg till Nynäs för att ta vår båt 07.30. Allt gick bra, och pappa kom ned till hamnen och kramades lite också. När vi kom till Visby var det underbart väder, strålande sol! Stötte lite otippat på Olle i hamnen som skulle hämta en kompis. Han erbjöd oss skjuts i lilla clownbilen haha, fem pers plus bagage i årets minsta bil. Men det uppskattades ändå! :) Vårt hotell låg i Kneipbyn, ca 10 min med bil utanför Visby. Fick inte checka in på hotellet fören klockan 15, lite segt, men då fick vi tid till att strosa runt i Visby. Lunchade, kollade var alla nattklubbar och så låg. Åkte sedan tillbaka till hotellet, fixade oss och åt middag på Trädgården! Tog en drink på Vinäger, och sen blev det grym utgång på Kharma!

Tisdag.
Krigade upp och käkade awsome hotellfrukost, och drog sedan till Kallis. Vi hängde med Jenny och hennes kompisar, Stina och Olle joinade oss också. Vid 15.00 typ så spelade Axwell, gryyyyyym!! Har glömt vad vi gjorde efteråt, tror att vi åt middag inne i Kneippbyn. Och sen blev det Kharma igeeeen, vårat favvoställe!♥ Stannade till stängning, och sen tror jag att vi gick upp och åt vid Söderport. Kan ha blandat ihop med någon annan dag.. Sen en taxi hem!

Onsdag. Kallis och Avicii på dagen!! Träffade på Svensk och massa av hans trevliga kompisar. När jag och Stina stod i toakön kom en brud fram och frågade om vi ville ha v.i.p band haha. Helt random. Jag krigade genom folkmassan för att hämta Denise och Petra också, för tjejen ville "godkänna" dom, haha! Såklart dom blev godkända ;) Så upp i vipen for vi och hängde med brasilianare som sprutade ned oss med hur mycket skumpa som helst. Snacka om att vaska. Men kul vare! Victor hörde av sig senare på kvällen och ville att vi skulle föra, så vi åt middag på Joda och sedan till grabbarna på Fängelset. Stannade inte där så länge, utan drog till Kharma. Killarna fick inte komma in, inte vi heller egentligen men vi krigade sönder och till slut släppte klubbägaren in oss! Mats!♥ Efter Kharma blev det efterfest  hos en av våra rhodoskompis! Mycket trevligt, dock gick Denise fot sönder typ haha. Svullen som en boll! Så då åkte vi hem och sussa!

Torsdag. Krigade upp till frukosten igen, men sen gick vi tillbaka och sov lite. Inte så bra väder, så då kunde vi lika gärna sova ut lite efter två intensiva dagar på Kallis! Åkte till stan en sväng och strosade runt. Gick till en park haha. Mysigt mysigt. Sen åkte vi hem och gjorde oss iordning, åt sushi på Vinäger, för att sedan åka och föra hos killarna på Fängelset igen. Runt typ 22 började det blixtra och storma som faaaan, så då gick vi och gömde oss i deras stuga! Jag drack mig full på Captain Morgan och Bacardi och resten är historia! ;)

Fredag. Krigade upp till frukost, men denna gång vart det för mycket för mig. Sjukt bakfull/full, så jag gick upp och somnade om. Packade ihop våra prylar, checkade ut kl 12 och sedan var vi hemlösa! Lämnade våra stora väskor i hamnen, och våra små väskor hos killarna på Fängelset. Åt grymt god lunch, och sen blev det Kallis, trots att vi sa att vi inte skulle det haha. Men det gick så bra så! Såg till att inte gå upp i vipen och bli nedsprutade bara. Hade så sjukt kul! Helt övertaggade. Häng med norskisarna, våra killar och med brasilianare. Där blev det lite för mycket rosé för min del. Efter det splittrades vi, och återsågs vid en husvagn! Random! Upp till killarna igen, och så middag på Burmeister. Jag var aldeles aldeles för full, ville bara hem o sova. Körde en jävligt skön vurpa också! Sen började vi gå mot Fängelset, och så träffade jag en kär vän på gatan som jag stannade o snackade med. Resten väntade på mig, men gav upp sen för att jag var fett seg. När jag hade "pratat" klart så började jag gå mot Fängelset. Gänget var ju sådär halvglada på mig när jag kom ehehe. Men jag förstår dom helt, jag hade också varit orolig och irriterad. Jag hade lixom ingen telefon. Vi drog till båten iaf, och körde en rådäck på båten. Fett skönt! Pappa hämtade oss sen i hamnen, han sa lite senare nästa dag att vi har sett snyggare ut haha ;)

Det kommer GARANTERAT bli Visby nästa sommar! Vi har pratat om att åka 2 veckor, så att man får se lite av ön också. Kanske åka till hästarna, åka till Tofta, kanske Fårö. Finns massor att se! LÄÄÄÄNGTAAAR :))))

Har haft det SÅ JÄVLA BRA de senatse fem dagarna!! Verkligen en obeskrivlig upplevelse. Hela dygnet är en fest på Gotland. Bland det bästa har helt klart varit Axwell och Avicii på Kallis! Kanske runt 2000 pers som är på en utomhus after-beach klubb och bara festar sönder. Ååååh vad jag saknar!! Jag och mina älsklingar har festat så hårt, träffat så mycket roliga människor och njutit sönder av livet! Jag har världens finaste vänner!! ♥♥♥

Kanske ska försöka skriva ned lite kort om dag för dag, mest för min egen skull så man inte glömmer bort vissa detaljer! :)

Hade en grym fredagkväll med massa snyggingar hemma hos B&F. Vin, räkor, aioli, baguette. Mmmmm!! Åkte sedan in till Skeppsbar med Kim, och lite senare hamnade jag helt plötsligt på Spy Bar. Kommer ihåg att jag tänkte "men, varför är jag här? Jag skulle ju hem!". Hoppade in i en taxi, kokade lite soppa (standard).

Lördagen inleddes med ett besök hos min frisörtjej i Sätra. Satte i 110 nya slingor, wiiie :))) Nu är jag fiiiiin! Lite senare så åkte jag hem till Nicole, kollade lite på fotbollsmatchen (fett bra brudar som langar VM-brons!). Sen kom Oskar och hämtade upp oss, och så åkte vi hem till Oskar som numera bor i ett radhus. Vuxenpoäng! Åt enchilladas, drack te, myste som aldrig förr. Goffe gjorde oss sällskap efter kl22, hur mysigt och trevligt som helst! En riktigt bra kväll. Orkade inte åka hem till stan, så sov hos Nicole som ändå var ensam hemma.

Söndagen inleddes med frukost i solen! Hur bra har man det inte ibland. Nu är jag hemma och ska packa och fixa lite, för IMORGON ÅKER JAG, DENISE OCH PETRA TILL GOOOOTLAAAAAND!! ♥♥

Hade en mycket trevlig kväll igår! Först blev det middag med Ida, Cody och Oscar. Mongolian buffé mmm.....! Efter det mötte vi upp Camilla, Kim, Bella och Sara vid Rigoletto och taggade till rejält inför Harry Potter and The Deathly Hallows pt2. Amagad va bra den var!! Är extremt sugen på HP-marathon nu! Jag gillar verkligen de två senaste, men min favvis är ändå trean, The Prisoner of Azkaban.

Ikväll blir det räkafton hemma hos Bella med en massa goa brudar! Ha det! ♥

Bilder från senaste två veckorna!

Kom hem från Grekland torsdag 30e.  Åkte ut till landet på fredagen. Så skönt att bara vara!

På lördagen följde jag med pappa, faster och farbror ut till Ljusterö för att släktforska lite! Riktigt roligt faktiskt. Min farfars far var en riktig hotshot ute på Ljusterö, ett välkänt namn. Visst påminner han lite om Captain Morgan??

På söndagen blev jag riktigt sjuk, så då blev det raka vägen till Karolinska. En penicillinkur på det, och nu är jag frisk och pigg igen.

Var på Sturkens avskedsfest på onsdagen. Sturk ansvarade för grillningen, haha.

Min fredagkväll spenderades hos fam Ahlfors. Myyycket trevligt!! Vi plockade blåbär och badade på dagen, och åt sedan en smaskig grillmiddag. Till efterätt blev det våfflor med grädde och blåbär MUUUUMMMSSS!! Lite senare kom Oscar förbi, och då blev det filmmys. Sov över på soffan, och så blev det ett morgondopp dagen efter. Ibland har man det bra!♥

Lite senare på lördagen så gick vi förbi radhuset och kramades med lilla kissen. Saknar henne fruktansvärt, men det glädjer mig att se att hon är tjock och glad som vanligt :-)

Efter det gick vi hem till Oscar och bakade bullar om nom nom!

Lördagkvällen spenderades med mammsi och bror hemma i Vasastan. Vi har fått en ny takterass! Jättefint, verkligen. Äta middag i solen på taket, det är vardagslyx!

Söndagen spenderades först hemma hos Oscar. Vi kollade på Sweeney Todd och åt bullar! Efter det mötte jag upp Denise, Petra och Sandra för fika och promenad runt Djurgården. Mys! Kvällen spenderades slutligen med Sturk, Kim, Malin och lite andra globenvänner. Det var Sturks sista svenska utgång, så vi åkte runt på alla våra traditionella uteställen; Medis Kök & Bar, Marions, Spitfire och Skeppsbar.

Igår var en stor dag för mig och min luftrörskatarr! Tog en mycket efterlängtad dusch, åt frukt och gick på kalas!! Helt otroligt. Var dock helt utmattad när jag kom hem, och slocknade på soffan så fort jag satte mig ned. Sturken hade sin avskedsfest igår hemma hos sig, något som jag sett fram emot väldigt länge. Grillning, frågesport, femkamp och massa alkohol. Massvis med roligheter, som jag inte kunde delta fullt i buhu. Jag var bara på plats i lite mer än två timmar, sen bar det hemåt. Det var hursomhelst väldigt trevligt att återså massa söta ansikten! Sturken åker ju iväg till Australien på tisdag, så planen är att åka hem till henne på måndag och säga hejdå en sista gång på tre år ='(

Kim, Charly och jag i sooolen

Har haft en helt underbar helg ute på landet. Myst med familj, badat och bara haft det bra. Varit förkyld och hostig sen jag kom hem från  Rhodos, men det är ju standard så tänkte inte så mycket mer på det. Det var på lördagen som något riktigt läskigt inträffade. Vi var påväg mot Stockholm, tog ett stopp inne på Bauhaus så att ena bonusbror kunde köpa färg till sin lägenhet, och helt plötsligt tog min luft bara slut. Det var som att lungorna krampade ihop, och jag trodde jag skulle svimma. Så det var bara att hoppa in i bilen och så raka vägen till Karolinska vuxenakuten. Det blev 6 timmar på Karolinska. Blodprov, kissprov, slemprov, EKG, kläm på lungor och röntgen. Slutdomen var att jag drabbats av en elakartad luftrörskatarr på gränsen till lunginflammation. Så nu blir det att sitta still och käka penicillin i en vecka.

Har så fruktansvärt tråkigt. Rastlös!! Kan verkligen inte göra något heller, blir andfådd av att gå från sängen till soffan. Kan inte äta heller, har ingen aptit. Åh så tråkigt =(